Temp Team Rekrytering Och Bemanningsföretag

Rekrytering & Bemanning

Vi hjälper dig att hitta nya medarbetare, extra hjälp, nyckelpersoner och ledare

Vem behöver ni idag, imorgon, i framtiden?

Vi hjälper startups, små- och medelstora företag, de specialiserade, de stora, de börsnoterade, de offentliga, de gröna och globala företagen. Sedan 1979 har vi levererat kundanpassade rekryterings- och bemanningslösningar. Vilket rekryteringsbehov har du?

Läs mer om våra rekryterings- och bemanningstjänster:

Kvalitet är nyckelordet i en rekrytering

Oavsett om ni söker kandidater för ett tillfälligt behov eller behöver stöd med en hel rekryteringsprocess är vårt mål att anpassa vår lösning efter era specifika behov. Vår högsta prioritet är att noggrant identifiera och utvärdera de mest lämpade kandidaterna för er samtidigt som vi strävar efter att leverera en service av högsta kvalitet.

Skall ni rekrytera i Norden?

Som ett nordiskt bemannings och rekryteringsföretag har vi många möjligheter att hjälpa er över gränserna. 

Kundanpassade Rekryterings Och Bemanningslösningar

Ta del av våra kunders feedback!

  • 44

    års erfarenhet

  • 5

    länder

  • 3400+

    kunder

  • 230 000+

    kandidater

Frågor & Svar

  • Hur snabbt kan jag hitta min nästa medarbetare?

    Vi har kandidater i vår databas som kan finnas tillgängliga direkt. Men det kan hända att det tar tid att hitta den rätta. TIdshorisonten beror helt på vilka profiler ni söker och om kandidaten har ett jobb idag med uppsägningstid.

  • Vilka processer ingår i en rekrytering?

    • Förberedelse, där vi besöker er och tillsammans fastställer vilka krav och önskemål ni har för den kandidat ni behöver.
    • Kandidatsökning, där vi annonserar, söker i vår databas eller utför andra sökningar i vårt nätverk.
    • Screening och administration. Här behandlar vi ansökningar, genomför telefonintervjuer och personliga intervjuer, eventuellt personanalys, kompetenstester och alltid referenstagning hos tidigare arbetsgivare.
    • Presentation och anställning. Vi presenterar lämpliga kandidater och du som kund håller dina egna jobbintervjuer med utvalda kandidater. Ni skriver därefter kontrakt om ni har valt er nästa medarbetare. Vi står för att återkoppla till alla kandidater som inte valdes.
    • Ev, Uppföljning och utvärdering.
  • Skall jag som kund delta i rekryteringsprocessen?

    Ja, men vi tar hand om mycket av processen. För att säkerställa att vi hittar den perfekta matchningen går vi tillsammans igenom vilken profil ni söker för er verksamhet. Hos oss på Temp-Team förstår vi att personliga relationer är avgörande för ett framgångsrikt samarbete. Vi presenterar endast de mest kvalificerade kandidaterna för er och ger er en kort presentation av dem som matchar er verksamhet. Sedan är det upp till er att välja vilka kandidater ni vill träffa. Vi finns nära till hands för att erbjuda rådgivning inför intervjun och processens gång, och om så önskas deltar vi gärna i intervjun. Dessutom finns vi här för att erbjuda stöd och vara en resurs när ni behöver rådgivning vid ert val av ny medarbetare

  • Skall jag hyra en konsult eller rekrytera?

    Om du behöver en medarbetare här och nu men är osäker på behovet längre fram rekommenderar vi att hyra in en konsult. Att ta in en konsult är en utmärkt lösning vid tillfälliga situationer såsom sjukdom, semester, föräldraledighet eller när behov av specialistkompetens och interimslösningar uppstår. Genom att använda konsulter ger du din verksamhet en hög grad av flexibilitet i vardagen. Dessutom ger det dig trygghet att veta att du slipper lägga tid och resurser på rekryteringsprocesser, anställningar och eventuella uppsägningar.

    Har du behov att tillsätta en fast tjänst? Då är sannolikt rekrytering det bästa alternativet. Men, vill du prova er nya medarbetare innan ni skriver på ett kontrakt? Då kan hyrrekrytering vara ett alternativ för er verksamhet. Då hyr ni en konsult under en avtalad period och tar sedan över anställningen om ni trivs med varandra.

    Är du fortfarande osäker? Vi tar gärna en dialog hur era behov bäst kan tillgodoses. Ring oss på 020-530 100.

  • Vad kostar det att hyra en konsult eller få hjälp med en rekrytering?

    Priset för att hyra en konsult eller få hjälp med rekrytering varierar beroende på olika faktorer. För att få rätt pris är du välkommen att kontakta oss för en offert som är anpassad efter dina specifika behov. Du kan begära en offert här.

  • Varför skall du anlita ett bemanningsföretag?

    Att anlita ett professionellt bemanningsföretag kan hjälpa er effektivisera er verksamhet vid tex sjukfrånvaro, semestertider, säsongstoppar eller tillfälligt behov av tex. specialistkompetens. Genom skräddarsydda bemanningslösningar får ni en personalstyrka som matchar ert behov och kan nå ett bredare nätverk av kvalificerade kandidater. Dessutom erbjuds ni fördelen av att konsultera erfarna rekryteringskonsulter som kan ge professionellt stöd när det kommer till arbetsmarknadsförhållanden och lagar.

    Läs mer om hur vi jobbar med bemanning!

  • Är ni ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag?

    Ja, vi är medlemmar i Kompetensföretagen och har kollektivavtal med Unionen och LO-Förbunden. Det gör att du som kund kan känna dig trygg i ditt val av leverantör och att vi erbjuder våra konsulter avtalsenliga villkor.

    Läs mer om vår auktorisation här!

Kontakta oss här

eller ring oss på 020-530 100